Bilingual content/Bilinguistický obsah

Please use labels to filter out what language you want.
Prosím použijte filtery pro selekci jazyka.

03/10/2016

Letopisy Wimzyho 2013 - 2014 noob knight rises

Ahojky... tohle je Wimzy: https://evewho.com/pilot/Wimzy+Chent-Shi
A dneska si povime o tom, jak to vsechno zacalo...
Pamatuji si to jako by to bylo dnes... Ceska Republika 2013... mlady samozrejme naprosto neodolatelny, fesny a genialni chlapec, student VSE, nejtezsiho gymplu v CR co do skoly chodil jednou tydne a zbytek casu venoval tezeni financi prostrednictvim zivnostenskeho listu za prace vseho druhu, to jsem byl ja.
A tak jsem tak hral wowko a podobny kraviny, Guild Wars, LoLec a tak nejak vsechny dobove srajdy podobneho razu... a zasteklo se mi po Freelanceru, takova fajn hra, kterou jsem hraval jako malicky, vesmirne stihacky, bum bum, ratata, akce akce... a asi se mi postestilo darem z cookies a stalkovani me online aktivity, ze na me vybaflo EVE onlajn, a ze maj free trial...
Historicky jsem uz o EVE slysel, trochej cetl, ale nejak mne to nevzrusovalo, protoze jsem za to nechtel platit. Ale kdyz to bylo free, tak to zkusim ne?
Hra pro me byla otresna sracka, bylo to tezke, nic moc jsem nepobiral, byl jsem tak nejak takovy ten samorost co se rozkoukava po nove dimenzi internetu, ale rikal jsem si, ze ta hra je vyzva a ja ji prekonam, jako spravny min maxser, co ohyba zamyslenou hru skrz povolene mechaniky.
A tak zacala episoda trial uctu, zalozil jsem char, nejakou peknou buchtu, a sel analyzovat hru, prekvapive mi prislo strileni do jinych lodi celkem vzrusujici, ackoliv to byl autoaim, moc dobre jsem chapal, ze od onlajnovky nelze zas tolik jineho cekat.
Hral jsem zasadne galentacky, byly to kocky... takze lode jako velator, atron, navitas, to bylo co jsem letal. Moc jsem nechapal jeste fitting koncepci, ani jsem netusil ze lode mely role bonusy... a tak. Ale imicus byl priserne hnusnej, a porad je. (hlavne ze proba dostala redesign),
Napriklad si pamatuji, ze jsem za tezce vydelane penize poridil tristan, protoze se jevil jako upgrade i kdyz vlastne pro meho 0 skill chara to byl spis downgrade a letel s nim misi angel of mercy (to je ta, jak doletite na misto a najednou vam bouchne lod a mise je splnena), Od te doby varuji nooby at to ctou.
Tehdy taky byla default klávesa na skrytí overview a jinych celkem klíčových gui prvku na tabu. A ja na jednom monitoru alt+taboval casto. Ale ne dost na to abych zjistil jak to gui dat zpet. Tak jsem treba odpoledne letal mise bez overview. Byl to vopruz (ale uplne jak freelancer!)
Nejdriv jsem chtel byt explorer, jenze jsem mel problem s tim najit explorer angeta nad ramec toho career angenta. A kdyz jsem se docetl ze bych si mel hledat anomalie tak jako jsem zadny moc hojne nenasel, takze jsem se dal na karieru mission runnera... lvl2 mise se ukazaly jako prekvapive vzrusujici a samozrejme me hnal rush na to se dostat co nejrychleji do co nejvetsi lode, takze jsem pak letal lvl 2 a lvl 3 mise v cruiseru. thoraxovi, ackoliv vexor by byl lepsi (ale az po tom co clovek par dni skilloval drony na V atd...a na to prec nebyl cas) byl jsem netrpelivy, na kazdy novy skill a upgrade jsem se tesil a poctive farmil abych financne tempo udrzel.
Pak jsem zjistil ze nejde preposilat penize z trialu, ba dokonce i nakup trialovym uctem neda druhemu hraci penize ani nevycerpa polozku na marketu.
Tak jsem to po 10 dnech zabalil a zalozil dalsi, tentokrat jsem se dozvedel i o tom, ze existuje epic arc, takze cely kolobeh znovu nyni zakoncen moji snahou o dokonceni SoE Epic Arc, ktera pohorela na pokusu zabil Degena, jehoz tank byl na tom lepe nez moje dps. Nastesti se nekde nasla nejaka dobra duse a pomohla mi ho zabit, a tak jsem se dozvedel, ze mise, ackoliv stejne, se spawnuji na vice mistech najednou vice lidem, neni mozne aby dva lide jednim killem splnili oba sve mise ve stylu objectivu z jinych her, to je trochej skoda btw.. ale co.
Pak jsem letal lvl 3 mise v 250mm rail afterburner thoraxovi, kitoval jsem a strilel... velke spousty lodi, bylo to docela vzruso... az na ty storyline mise, ty mi prisly naprosto k nicemu, protoze jsem nevedel ze existuje neco jako faction standing...
Zjistil jsem, ze hru lze zaplatit z hernich penez pomoci PLEXiska, tehdy mohl stat tak 500M, takze to byl muj dalsi cil, nicmene tento trial vyhorel moji snahou protransportovat skrz nullsec cargo v atronovi na misto, kde mel nekdo vykupni buy order na rozbite sondy nad kupni cenou. (naklad asi za 20m jsem mel prodat za 35m coz byly mnohem rychlejsi prachy nez trapeni hodinou nad lvl3 misi).
Napotreti uz jsem chtel jet na jistotu, a na TPB stahl pdf toho mocneho guidu na ISK, projel jsem takove ty bezne sragory o mission runningu, miningu, tradingu a zaujaly me inkurze, a tak jsem strcil do vyhledavace korporaci inkurze a chtel se naucit litat inkurze, protoze nekde jsem videl nekoho jak to lita ve vigilantovi, coz byla tehdy moje vysnena lod, protoze mela velky bonus na dmg a nepotrebovala zas tolik skillu, navic vypadala jako penis ale i celkem hezky, taky jsem si nacetl ze existuje reward za buddy program, a ze kdyz nekoho presvedcim aby mi dal ten 21 dni trial link a predplatim to, muzu s nim rozdelit plex na penize, takze jsem oslovil nejakeho random hrace a poprosil jej o referal link s tim, ze bych si to predplatil a on mi poslal pulku. Po tom, co jsem mu tu mechaniku vysvetlil na free ISK pristoupil a ja mel predplaceno za nakych 600,- na tri mesice a 21 dni (to je 111) a k tomu jeste promo learning booster na 30 dni co soucasne zvysoval i dps a mining rate a kraviny abych nebyl uplne low jo a taky 300M ISK, to se hodilo na implantaty a tak.
Byl jsem rozhodnuty, ze hru pokorim a vytvorim si podminky abych hral zadarmo, rozjel jsem EVEmon a zacal si planovat trasu k uspechu...
Asi nejvetsi train bylo gunnery 5 na velka dela, jinak jsem se citil schopny "letat battleshipou" pomerne rychle. Korporace na me celkem srala a nikdo se se mnou moc neba neka, jen byl naky wardec tak pry abych moc nelital, ale mel jsem v pici a lital, a nic se nikdy nestalo.
A tak jsem hledal dal, po tom, co jsem se jak debil ptal lidi v incursion chatu na to co a jak, docetl jsem se, ze na channelu The Valhalla Project je nejaka skupina co leta inkurze... tak jsem sel na channel a zacal se ptat, co proto potrebuji abych s nimi mohl letat a tak.
Vetsina lidi na channelu byli nejaky arogantni zmrdi co se do mne navazeli ze nemam narok letat inkurze pokud jsem nehral EVE aspon rok, ze jsem nula a at jdu do prdele.
Nastesti si me v privatu chatu odchytl i nekdo normalni a presmeroval me na warp to me incursions, a vysvetlil co za skilly potrebuji a ze bych mel skillovat Rokha a vyprdnout se na hyperiona, protoze to jako noob nemam sanci dostatecne zatankovat a gun skilly na to preci uz mam.
On takovy battleship crosstrain je zalezitost na den nebo dva, ale chtel jsem mit jistotu tak jsem dotlacil caldari BS na lvl 4 nasledne po tom, co jsem doladil T2 tank. Byl jsem ready. Seznamil jsem se s postupem pro X-up, jak co chodi a s novou milou (ne jako ti TVP zmrdi) komunitou jsem se tak mesici skillovani vydal na vzestupnou drahu rychlosti 100m - 200m za hodinu.
Tyden pryc a ja uz kupoval machariela, ale nemel jsem vubec skilly aby ta lod mohla slusne fungovat, protoze 1400 arti mach (mach tehdy stal jeste 1b a vindi 1,2b) je narocny na PG a noob tam 7 del bez 2 PG modu spolecne s MWD neda, a tak jsem to nechal zaparkovane (protoze 400 dps zadna slava) a pokracoval se svym 720 dps rokhem (coz mi nikdo neveril, na TVP me dokonce ukrizovali jako debilniho lhare, protoze 2 roky stary alt jednoho z dulezitejsich lidi tolik netocil, pozdeji jsem pochopil, ze to bylo kvuli tomu 20% bonusu z learning boosteru, ktery porad jeste neodpadl, ale ja uz mel na to hral dalsi mesic pred koncem prvniho).
A tak jsem vydelaval penizky jako hlavni napln meho casu. Ale nelibilo semi, ze okolo downtime musim cekat, az nekdo zformuje flotilu. Bavilo me to a chtel jsem postupovat vys v hierarchii incursion runneru, dozvedel jsem se, ze existuje neco jako training FC program a hned jsem se prihlasil, do kolonky "proc se chci stat FC" jsem zkopiroval text uvodni znelky pokemon, dotrenoval leadership 5 a brzy se zacal vzdelavat.
A tak jsem za dva mesice hrani vedl 38 lidi do jiste zahuby. s tim ze 39. clovek na me daval pozor. Prevazne jsem zastaval jednotlive funkce - tagovani, nebo voice veleni, nebo fleet kompozice.
Trvalo to pomerne dlouho a nejakym nedopatrenim se ze me stal oficialni FC pro WTM. (nebyl to nejaky extra velky krok nahoru, protoze vase povinnosti jsou vicemene stejne, jen uz vam nikdo nepomaha).
A tak jsem FCckoval, to bylo fajn, ale preci jen PvE interakce casem zevsedni, obzvlast, pokud je musite porad komentovat, ale vydrzelo mi to prekvapive dlouho, protoze jsem byl risk-averse jako prase. Nicmene jsem za tu dobu skrze self-referal ze svych plexu pozakladal spousty altu a na tech vyzkousel spousty veci, exploration, industry, dokonce jsem mel i vlastni 20ti clenou mining flotilu, kterou jsem si boostil protoze jsem uz delsi dobu trenil boostera, protoze jako FC je dobry mit vlastni boostery pro flotilu. A to byl tak muj prvni rok. Stabilne jsem mel tak 8 uctu, a vlekouci se vteriny na skillQ uz me netrapily, protoze jsem vzdycky mel neco dalsiho, na co jsem se mohl soustredit.
Nejefektivnejsiho "hrani" jsem dosahl jako offgrid booster:
Postavil jsem inkurzni flotilu, nahodil do fleetu sveho boostera a jeste nekoho dalsiho, chvili jsem lital, predal veleni a sel spat, ale boostera tam nechal. Ono totiz patri ke slusnemu chovani, za za kazdou hotovou site se boosterovi posila 1M. takze booster vydelava (kdyz ve flotile nejsou neslusni hamizni zmrdi) 40M na site co trva od 10 do 20 minut. Treba celou noc, jste AFK, mate align, treba vam i bezi afterburner a letite nekam do prdele. Damnation je na to super lod, protoze soucasne tankujete jako blazen a tak je hodne tezky vas odgankovat i po vasem nalezeni, a hodnotny loot take nemate. A tak jsem spanim v noci vydelaval bilion, nebo jsem taky mel socket close 5 minut po tom, co jsem sel spat a mel hovno. Neni kazdy den posviceni.
Nakonec mi pro delsi neaktivitu titul FC spadl a nejak jsem uz nemel chut tam porad toho boostera cpat a hadat se s ostatnima kdo bude boostit, a tak jsem boostera prodal, po par mesicich trenovani za nekolik bilionu. (asi 5 bilionu do zisku) a naky dalsi chary a tim tak nejak jsem zavrsil svuj prvni rok v EVE s predplatnym na par let v kapse.
Mel jsem vic penez nez jsem mohl utratit a tak moznost koupit si kravinu ve stylu collector edice byla jasna volba (hodnota in game itemu tu cenu 12 plexu celkem zaplatila), ale malokdo se mnou hraje Danger Game a z mystery kodu uz dlouho nic nekaplo, ale jsem plny ocekavani co prijde priste.
Protoze jsem si myslel, ze ten postup k uspechu nebyl tak slozity napsal jsem guide pro nooby "go plex yourself" a zalozil korporaci hovno s makem [hovno] a pokousel se lidi vzdelavat v ceste k uspechu. Par tvrdaku musim pochvalit, ze to zvladli a dosahli ingame sobestacnosti.
A muj focus se obratil k tomu, jak ted zuzitkovat ten hodnotny kapital. Ale o tom zas treba priste...

No comments:

Post a Comment