Bilingual content/Bilinguistický obsah

Please use labels to filter out what language you want.
Prosím použijte filtery pro selekci jazyka.

25/11/2016

Filtr na děti, learning kurvy, weltanschauung

Politožblept na úvod:
Věděli jste, že 50% lidí v ČR žije na hranici chudoby? Já taky ne, ale když se nad tím zamyslítě pro populistickou levicovou vládu je to optimální stav, proč by jej měnily, když je jejich cílem udržet se u moci?
Přemýšlel jsem o tom, jak bych asi žil kdybych měl garantovaný příjem, třeba 10k, dospěl jsem k závěru, že bych si udělal spoustu dětí a vytvořil ze svého potomstva pyramidové schéma, pak jsem si uvědomil, že už to tu někdo praktikuje.

Nová vlna
Moje nadšení z nového NPE nebylo největší, ale nějaké tam bylo. Samozřejmě bych mohl bědovat o tom, jak CCP mohlo vzít svoje vývojářské týmy a focusovat je na něco, co mě přijde důležitější, protože já jsem důležitý a CCP by se mi mělo podvolit a dělat co chci já. (Much Merica, so wow). Místo toho však udělali moudrý marketingový krok, který se podle mě vyplácí trochu už teď.

Považuji hraní EVE a porozumění EVE za achievment samo o sobě. Kdo pochopí EVE a dokáže si najít něco co ho baví v EVE a dokáže mimoto vygenerovat income na PLEXisko, vyhrál EVE.
Nové NPE pouští do eteru retardy, což samořejmě není špatné, budeme-li je brát jako lovnou zvěr a pomocníky při snižování cen PLEXiska.
Koneckonců i já napomáhám skrz osvícení vybraným jedincům stát se bilionáři, prostě stačí aby nebyli retardovaní a postupovali dle pokynů. Bude Vás to šokovat, ale i retardování lide našli v EVE určitou míru úspěchu. Znám lidi, kteří jsou odkázáni na vozíček, tak celý den kalí doma u kompu. Lidi co neslyší, tak se jim všechno musí přepisovat. Lidi co maj problém mlátit do klávesnice a číst, tak radši mluví na teamspeaku. Slyšel jsem i o tom člověku co nemá ruce a tak ma od CCP dovoleno autospam na directional scan skrz aplikaci, všichni jsou to tak nějak retardi, v podstatě každej kdo jde hrát na počítač hry už je tak nějak retard, protože přece cool kids hrají na xboxech a plejstejšnech a kdo hraje na počítači je geek a buzerant, tam se chodí jenom na fejsáč blbečci (PC MASTER RACE!).
Retardace naopak leckterým jedincům otevírá nové dveře, nebo spíš zavírá dveře ven, takže EVE smaží non-stop. Je to skvělé místo a to i pro retardy. Jako já, nebo VY!

Já jsem pro EVE kariéru udělal pár chyb:
1. Dostudoval jsem. Dny 24/6 kalení s jedním dnem ve škole jsou pryč, pan je Bc.
2. Našel jsem si práci. Dny 24/7 kalení jsou pryč. Pán je v práci. Možná jsem měl dělat Ing. a dál parazitovat/podnikat na ŽL u rodičů, byl by to chill.
3. Našel jsem si holku. Když nekalím, kalím s ní, když nekalím s ní, spím. Když nespím, tak bych mohl hrát EVE. Ale jít hrát EVE to je závazek. BLOPs operace se protáhne na 4 hodiny a máte za 2 jít do práce. Jste fpiči pokud nemáte fpiči.
4. Kvůli nedostatku času vyhledávám krátkodobější hry s nižší mírou závazku, člověk klikne, udělá se matchmejking s hra se pustí, maběhnete na sebe, pozabíjíte se, nebo splníte jiný objectiv a hra končí. Omezený úsek. Možná nějaká progrese nad rámec jednotlivých herních úseků simulující RPG zážitek. Žádné přehnané následky neúspěchu. Pohoda a odpočinek.

Ale je to skutečně špatně?
Ve svém nově objeveném real lifu trávím čas, během kterého moje cool vesmírné postavičky intenzivně skillují (NEZAPOMEŇTE SI OPTIMALIZOVAT ATRIBUTY). Takže když EVE nevidím týden nebo dva, tak mám najednou ten skill na ranku 5 a je to cool. A to je v EVE super. Mě nic neutíká tím, že se nehoním za věcmi 24/7, naopak jsem ustoupil do pasivnější sféry a využívám odvětví, kde čas hraje pro mě. Samozřejmě, že jsem někde svůj počáteční kapitál nafarmil, ale teď už je to klid a mír a pomalé dotahování těch 30 denních skillů do dokonalosti. A když loguju, tak to stojí za to.

Nemám to nejhorší.
Co teprve mají říkat taťkové a maminky, ty jsou teprv HC, to už jsou spíš teamspeak social hráči než primární frontline manící, protože ty jsou na TSku z auta, nebo na mutltitasku řídí domácnost 12ti harantů a do toho i alianci 1012 harantů, tyhlety Direktorky/CEOs jsou fakt od rány a kvalitní leadership materiál, žádný drama, dement je seřvanej a jde do kouta přemýšlet o tom, jak hloupě se zachoval a jde se dál. Když se potkaj dva egomastiči, tak je z toho bro-down na tři youtube videoklipy a 12 dílů Naruta.
Myslím, že tihle kvalítní social lidi na alfe porostou/nebo se spíš pomalu navrátí a budou skvělí.

Ale je to na EVE skutečně super? Co na to mladí?
Představme si takového náctiletého borce, co mu raší ochlupení, nebo mu naopak ještě neraší a je z toho ještě více duševně nevyrovnán. Tento pubertální borec, co krom své ulice zná také celý svět a v životě má jasno. Ten příjde hrát EVE... a posere se. Progres? Pomalý. Kvesty tu jsou, ale jako, zas tak moc tě neposunou. Win condition? Udělej si sám. Mechaniky hry? Nepobírám woe. Taky se rád chlubí svoji čerstvě nabytou zásobou sprostých slov, ale v tomhle kolektivu prostě nikoho nezajímá, a on to nechápe, protože doma je bůh a rodiče se můžou posrat. Já chci velkou loď a chci ji hned, dejte mi ji, nebo zavolám maminku. Kdyby jste s tímhle člověkem měli hrát v týmu v nějaké týmové hře, a on úmyslně sabotoval herní objectivy, aby namastil lepší staty, no, toho člověka pošlete do prdele a nebudete s ním dál hrát, jen aby jste měli v další hře dalšího. Důležité pro tyto (ne)výjímečné individuály je být centrem pozornosti, například tvrdit, že člověk hraje Valkyrie na HTC dřív, než to vůbec bylo možný, aby byl zajímavý.
A tohle je žene kupředu aspoň dokud nenarazí do první stěny, a narazí. Pak je to většinou o tom, že se rozhodují o tom, co je špatně je špatně to co dělá borec co zná vše? Nebo je špatná ta hra? Konec hry. Pomluvit ji na internetech protože se v ní nedalo napsat "GG IZI PIČI", nebyl důvod, nebyl úspěch. Dnešní děti jsou nevím jestli vychovávány špatně, spíš jsou vychovávány internety, což také nemusí být špatně, ale prostě jsou leckdy takový vypatlaný, všechno je buď easy nebo jdou jinam, protože je prostě tolik možností. Nevíš si rady ve hře? Přečteš návod, google. Proč hrát EVE když je tu Hello kitty island adventure?
To jako za náš nebylo ty dítko, my jsme vydření borci, průkopníci, my jsme protipól mladých zmrdů, my jsme zmrdi staří, co měli céda bez internetů. Ale tak defakto nejsme o moc lepší, i my máme svůj set repetitivních keců, které na playback pouštíme do uší v rámci neproduktivních diskuzí.

Filtr na malé zmrdy
Já si za sebe myslím, že tohle je na EVE docela super, ten filtr, ta skill kurva (skill curve, křivka znázorňující jak se člověk zlepšuje s dobou hraní hry) co rozbije hubu slabým povahám. Ti zmrdi, co číhají všude a zlikvidují i ty otrlejší. Ti všichni tvoří tu drsnou realitu EVE, ve které je achievment existovat, a co existovat, také profitovat, růst a užívat si herní zážitek. A to by mohl být váš cíl. Nemusí.
Většina her prostě uhyne časem na to, že ji obsadí banda harantů jejichž ega přerostou herní objective #goonswarm. V EVE to není jinak, ale většinou jsou objectivy složitější a vyžadují trochu sebeovládání a schopnosti spolupracovat a chovat se slušně, i kdyby jen na oko.
V EVE se egoboosting potlačuje, protože i největšího mastilpéra lze přečíslit a rozbít mu držku (#goonswarmRekt).
Lidi na internetech jsou zmrdi, jsou a budou, je to normální, je to super, protože můžete být zmrdy taky.
Ale já prostě nemám rád ty mlaďoučký zmrdy, co mají to přefouklé ego a moderní týmové hry vás nutí s těmito lidmy spolupracovat za účelem dosažení dost intolerantní definici vítězství. Značně to situaci komplikuje a EVE tohle překvapivě doopravdy nemá, protože se tito lidé s nížší mentální kapacitou zaříznou sami. A toho si člověk musí vážit, je to nedocenitelná kvalitativní vlastnost.

Ego boosting pro dospělé
Abych neopomenul, tak určitě je v EVE také prostor pro staty. Je to killboard, který je současně hnacím pohonem a rakovinou. Na jedné straně motivuje borce zabíjet a honit killy a na druhé straně přinaší hovna do kalhot těm, kteří chtějí zachovat své staty krasotinké. Ale to pohejtím třeba příště.

No comments:

Post a Comment