Bilingual content/Bilinguistický obsah

Please use labels to filter out what language you want.
Prosím použijte filtery pro selekci jazyka.

07/04/2017

Koupit či nekoupit: ME Andromeda

Tak jsem konecne po delsim cekani ziskal prilezitost zakusit tento vynikajici herni titul budoucnosti...
Proč až teď? Odbornící budou vědět, své, pro laiky zmíním, že mi to dobrý kamarád dal vyzkoušet až teď.
Jo jako proč jsem si to nekoupil nebo dokonce nepředkoupil? No, tak pár důvodů by to bylo:

  • Nemám rád Origin, protože je to sračka.
  • Vím, že i když si to koupím, budu eventuálně muset jít k tomu samému kamarádovi jít zahrát DLCcka v cenně nové hry. (jsem to ale cheap bastard, ale on ne, on rika ze sharing je caring)
  • Lidi říkali, že ta hra stojí za hovno, vlastně celý internet blázní jak pomatený z nějakých facial animací či co...
    No já na facialy ve hrách moc nedám, protože hry, které jsou přes facialy moc nehraju, takže to snad rozdýchám, ale i tak jsem raději místo zakoupení zakusil hru jinde.
Celkový dojem je hratelné s lehkými obtížemi, pojďme se ale podívat na detaily!

Pár věci které vás zaujme:

  • je to hodně jako ME3, je tam nový story, nový věci, nový featury, ale core je stejný jako ME3, což je docela fajn, dle mého názoru byl combat systém ME3 celkem podařenej až na nějaká úskalí, takže jsem rád, že to tam celkem pokračuje, ve větší návaznosti než třeba z ME2 na ME3 jsou tam přihozené i nějaké inovativní pokusy, ale nic groundbreaking.
  • Zase je tam tuna side věcí, které jsou otravný, můžete je sledovat, nemusíte, nějaké minihry, ale zas tolik toho není.
  • Grafika je možná lepší, možná ne, ja přes tu grafiku expert nejsem, na ultra to nepustím, na high to vypadá dobře, ale předpokládám, že je lepší. Co se týče přehnaných pindů internetových grafických expertů jsem si zatím moc sraní a glitchů na grafice nevšiml, určitě by to mohlo být více výkonové optimalizované, velikostně asi taky... ale kdo se s tím dneska trápí.
  • Zase o krok dál je i interface, kde se vybrané volby potvrzují tlačítkem SPACE a enterem jen někdy... ok, whatever je zase nějaká hovadina. A pro interakci je nyní asi vteřinu tlačítko pro interakci podržet, což je jako super, protože se vyhnete nechtěným opakovaným cutscenum, yey!
  • Působí to víc openworld, a je to docela openworld, čeká vás mnohem více hopsání, skákání a popojíždění (asi tak jako v ME1 ježdění výtahem, jen trochu více interaktivní a není to optional, dá se u toho hloupě umřít)
  • Crafting systém, detailnější, relevatnější opruzáčtější a složitější
  • Vesmírné sudoku
  • Nový ksichty, nový obludy, nový kamarádí a spousta nových dobrodružství!

Tak pár věci, co mi vlastně příjde docela z lehka suboptimální, inadekvátní až špatné...

  • quicksave? Co to je? Když jsem byl malý, nevěděl, jsem (jako teď EA neví) co je quicksave a quickload a na co se používají, v half life jsem poctivě chodil do meníčka ukládat každou chvíli, že je to featura z minulého tisíciletí? No a co? Je to dobrá featura.
    Andromrda nemá quicksave tlačítko (ani quickload), FU. Bonus: pokud děláte něco důležitého (nějakou main storyline misi) save tlačítko v menu je disabled také a checkpointy jsou dělaný tak, že už během prvních combatu zhruba minutu dobíháte na to místo pro ten samý cutscene... jako správný magor hraji samozřejmě na insane, takže tahleta featura mě dohnala k tomu zlevnit a hrát jen hardcore. Ubohé. I tak vás určitě potěší, když 15 minut herního času musíte zrekapitulovat, protože ačkoliv jste prošli zhruba 5 událostí, co by se klidně dali použít jako checkpointy, nebylo to považováno za nutné a save Vám je zakázán. Nikdy se Vám nebudou zdát hlavní příběhové dobrodružné úseky tak dlouhé!
    Užíváte si open world zážitek? Nezapoměnte při každém sebemenším úspěchu lézt do menu a hru ukládat, pokud vám to zrovna dovolí. Protože checkpointy platí i tam (příkad přejedu na druhý konec planety, tam mě něco pifne na ránu, můžu zase přejet na druhý konec planety)
  • Cover systém! Nyní lepší.. možná. Vlastně ne.
    Dřív se dalo (ne)inteligentně zakotvit v coveru, teď si char není jistý jestli v něm je nebo není, občas mu nesepne tak v něm není a jste mrtví, a protože jste nemohli ukládat. můžete posledních 5 minut hrát znovu. Ale jinak definitivně dobrá myšlenka, je třeba si na to zvyknout a mít štěstí.
  • Podezřelý spawning systém - nepřátelé se vám občas naspawnují za záda na místa, kde nic nebylo, a měli jste to cleared i když jejich výsadek vyskakuje z lodi na kterou vidíte. Np, po páté už víte kde všude se spawnují.
  • Bugy, překvapivě jsem ZATÍM nenarazil na nějaký jako progresi blokující bug a celkově hra působí aspoň v tomhle ohledu otestovaně, že ji opravdu někdo aspoň jednou dohrál a vyzkoušel důsledně aspoň hlavní linii. Ale rozhodně stojí za zmínku třeba to, že jednou za čas se hra jen tak zasekne (to se zakázaným savem potěší) nebo má pár minutový loading screen, nebo se zblbne a třeba každé vámi způsobené kombo (já komba rád ono se to bez nich na insane/hc hraje blbě) zasekne hru na 10 - 50 vteřin. To se dá odladit restartem hry, pokud by jste si ji mohli uložit že...
  • Followeři a nový skill systém! Máte tři skill sloty, tři tlačítka (asi to ve trojce bylo na těch 10 bindů přiliš) nejste class bloklí. můžete mít skilly od všeho, já mám třeba concussive shot, lift a overload. Každý skill má svůj CD, takže na comba nemusíte čekat, jen ten CD není 2 sekundy ale třeba 20... hihi... WP EA. Ještě do hry přibývají profily co vám jako dělají nějaký class background a bonusy (např. Adept profil má bonus biotic dmg a nějaký combo chain apod.) Teoreticky se dá mezi těmito předuloženými layouty (3 skill sloty + profil k nim) přehazovat ve 4 favourite slotech, ale zatím jsem teda skillpointy stranou nehvyzoval.
  • Followery lze nyní navigovat i jedním tlačítkem, oba najednou! Ale nad jejich skilly, jakože třeba připravit a odpálit kombo, haha... pls. To by target audience nezvládlo nabindovat, takže to je disabled, vlastně hrajete solo a oni jsou živí štít. Followeři mají navíc i nějaký RP behavior jakože krogan nabíhá na melee smrt apod.
  • Consumables, které nejde nabindovat, ammo a shield recharge jak je znáte z MP u ME3 jsou nyní consumables, použijete a máte po nich, u amma je to nahovno protože soldier třeba dělal kombo primery právě ze střílení, teď už vás to příjde na nějakou investici a musíte to aplikovat každé tři zásobníky či co... dostanete se k nim přes tab a musíte je selectovat, no, prostě zase, dítko asi neumí používat klávesnici, takže bindy budou zakázány
  • Loading screeny Vás budou DŮRAZNĚ informovat o tom, jak má každé vaše rozhodnutí neuvěřitelný vliv (zatím nepozorováno) jo a Paragán/Retardát systém byl odstraněn úplně (asi moc náročný na myšlení)
Takže andromrda s hráčem na vyšších obtížnostech opravdů mrdá, ale jinak je to pěkné, zatím jsem u toho pár hodinek proseděl a určitě Vám doporučuji zajít si za kamarádem a hru si zapůjčit.
Co se týče samotné koupě jsem skeptický a to samé doporučím i Vám, buďte skeptičtí.
Já osoboně počkám a pořídím za 250 Kč jako ME3 ještě s kopii pro kamaráda abychom šli ocheckovat multiplayer, vůči tomu skeptický nejsem.
Casual herní zážitek je určitě příjemný.
Story je zatím ok. Možná vás bude zajímat jaký vliv mělo vaše rozhodnutí z předchozích her (chci modrou, zelenou nebo červenou final cutscene)... no, důležité je pouze zdali Shepard byl male nebo female. (yey grammar!), takže NE.

Po 1. dohrání:

Tak jsem to dohrál,
po týdnu občasného intenzivního bingování jsem se rozhodl, že je na čase pokračovat v hlavní linii a dohrát hru za jeden večer... stalo se. Hru mám pořád hotovu jen z 60% dle nějakého trackingu, a určitě je tam co ještě dělat a dobrodružství, která zažít, ale hlavní příběhová linie byla pokořena. Tuším, že kdybych šel víc po ní a nesnažil se hru užít, ale dohrát, dalo by se to doklepat celkem rychle.
Loyality mise jsem všechny nedělal, ale ty co jo byly fajn, jen trošku roztahané, ale i tak většinou zajímavé, různorodé a tak a tak... romance možností bylo taky mnoho.

Setup

Osvědčil se mi setup sentinel: lance,incinerate,energy drain.
Většinu hry jsem byl engineer, protože umožnoval nejvíc chainovat comba a dobře zvládat štíty a armor, nicméně většina bonusů byla pro constructy, který zas tak použitelný nebyli. Když jsem měl dost bodů na rozhazování, rozhodil jsem je právě do sentinel comba, kde lance bez CD za štít je můj go to detonator option.
Na kámoše se osvědčila Vetra co dávala až +100% dmg taken debuff z passivky a Cora co měla v passivce cryo ammo, obě mají současně ability co způsobují že neumírají hned a nějakou utilitu.

Další kolo

Replayabilita se zdá trochu slabší, protože jsem nikde nepotkal žádné zásadní rozhodnutí, které by vedlo k použití what if machine. Ne že by to v ME seriích někdy bylo, rozhodně neočekávajte něco zásadního jako ve Witcher 2, kde je ten replay rozhodně stojí za to.
Ale dám si ještě newgame+ na insane a zkusím nějaké alternativy.

No comments:

Post a Comment