Bilingual content/Bilinguistický obsah

Please use labels to filter out what language you want.
Prosím použijte filtery pro selekci jazyka.

12/08/2017

Hellblade: Senua's Sacrifice = tomb raider na tripu

Ahojky,

Něco co nepatří k recenzi pro zahřátí

píši další super příspěvek o random hře, kterou jsem zakusil, když jsem zrovna nehrál EVE, a to že nehraju EVE docela často.
Píši v momentě kdy jsem to ještě nedohrál, ale dal jsem tomu nějakou hodinku a budu o sobě pyšně prohlašovat, že vím o čem mluvím. To jako ti profi recenzenti často dělají, a většinou je proto dobrý důvod, pokud přece nedostanete "vibe a feel" ze hry po hodině, co je to za hru, že... atd.
Je to v podstatě jako když ten malíř v nějaké talentové show co za 3 minuty namaloval obraz vzhůru nohama failne, protože to nikdo nepobíral a failnuli ho po dvou minutách, a pak se plácali po hlavě jak jsou dutý, když jim otočil vzhůru nohamam masterpiece, prostě netrpělivost a nedůsledný playthrough vedou k absurdně zkreslenému hodnocení a mě to fakt irituje, ale tak to udělám taky, abych byl cool a trendy.
Tak a teď k té hře...

Hra jak název článku napovídá je směs dobrodružství, obdivování kvalitní U4 grafiky, puzzle a působivá (těžko říct, zdali realná) simulace šílenství hlavní postavy. Hry Vám už při spuštění doporučí nandat sluchátka, aby Vám našeptávali hlasy a měli jste ten surround efekt, a je to fakt promakaný.
V neposlední řadě se autoři opírají o konzultaci s psychiatry, a pokud z nich nikdo není na hlavu tak jsou asi nejblíž k pravdě jak se mohou dostat.

Pojďme si to tedy rozebrat na ty nějaké prvky, které mě na hře většinou zajímají:

Adventure, storyline atd... 

příběh opírající se o norskou mytologii nový není, způsob jakým je příběh vyprávěn jako taky není nic extra nového, ale pěkné to rozhodně je, simulace pošahanosti hlavní postavy je působivá a budete z toho celkově mít takový důsledný filmový dojem.
Explorace ve stylu, že někde budete sbírat easter eggy a bonusy tam žádná (pro leckoho naštěstí) není, ale puzzle jsou dost samy o sobě.
Já jako člověk, který tomu absolutně nerozumí, to hodnotím kladně.

Dalo by se to shrnout tak, že slečna má hodně bad trip a vy se s ní povezete taky, pokud to zvládnete.

Herní mechaniky, ovládání, combat

prakticky žádné GUI, maximální biografický požitek, tj asi plus, ve spoileru naznačím že slečna hlavní aktérka má ukazatel hp srovnatelný s deadšpajzem, ale jinak nic
Combat má možnost obtížnosti "auto" těžko říct co tím je myšleno, ale bylo to na default a pohodlně se to s tím dá, k dispozici je heavy attack (fláknout), light attack (švihnout), a melee attack (nakopnout), dodge jsou rychlý celkově pokud zvládáte třeba witchera 2/3 tak tady budete v klidu, response time je fajn, celkově ovládání a rozložení kláves je jednoduché a dává smysl ne jako v autistických poloportovaných titulech stylu Dark Souls.
Saving jede formou checkpointů, hra naznačila, že když to podělám dostatečněkrát, umřu a musím hrát úplně odznova - těžko říct, já nejsem lama, ještě jsem to neotestoval

Puzzle

"Takový chytrý člověk, a snaží se otevřít grafiti na zdi..." <- to budete Vy, možná si po chvíli snažení ani chytří už nepříjdete, ale celá tato puzzlová minihra spočívá doslova v úhlu pohledu, což je poměrně pro mě unikum o které jsem ještě nezakopl. Ve hře budete zakopávat hodně.

Grafika a OST

Rozklikněte screenshoty (najděte si gejmplej video) a ohodnoťte sami. Na pár let starém PC to šlape jako hodinky na "very high" žádný pěkný cutsceny a pak přehod na pixely nehrozí, všechno je velmi plynulé a ve srovnání s ostatními tituly až nadprůměrné.
Hudební dobrovod nevyniká ale spíš splývá a nabuzuje ucelený dojem, je to takový, jako když se v Narutovi vaří dobrý Ramen, prostě to musí být vyvážený a tohle je. Spíš než hudba je tam důležitý dialog, který Vás doprovází skoro permanentně, občas i "napovídá".


No comments:

Post a Comment