Bilingual content/Bilinguistický obsah

Please use labels to filter out what language you want.
Prosím použijte filtery pro selekci jazyka.

16/08/2017

ReShade a spol.

A máme tady další článek od hostujícího autisty, tedy artisty:


Sliboval jsem vam druhý díl „špatných her aneb gambling pro děti“, ale vysral jsem se na to. Stejně to nikomu nevadí a všichni jsou nadšený jak nadržená fena, že můžou točit ruletu kvůli barevnejm oblečkům.
Nedávno jsem si všimnul, že začíná být extrémně populární upravovat grafiku her mimo proces samotné hry. Ať už jde o „gaming“ monitory, které vám automaticky zesvětlují tmavé prostory, nebo rovnou software, co injektuje kód do grafického enginu hry a de facto ji hackuje.
Líbí se mi to. Dává to hráčům možnost extrémně si vylepšit prožitek ze hry. Často se mi stává, že konkrétní nastavení hry se úplně nesnese s vyvážením barev mého monitoru, nebo tak něco. Na singleplayer tituly super věc.
Je to složitá otázka, protože věci jako nastavení monitoru nebo ovladačů grafárny se odhalit ani nedají. Ale ty taky, na rozdíl od injektů, nemají možnost komplet měnit barvu textur. Mě pěkně sere, že samotní vývojáři jsou ochotní tolerovat něco, co docela solidně kurví můj požitek ze hry, protože nejsem zvědavej na stahování dalších softwarů a grafiku, která bude na pohled totálně hnusná, ale nepřátele uvidím přes celou mapu.
Příjemně mě překvapil přístup Activision-Blizzardu, kteří jasně prohlásili, že jakýkoliv software třetí strany (poskytující výhodu) nebude v jejich hrách tolerován.
Co si myslíte vy? Je možnost hráčů dělat si ze hry obrázek důležitější, než její kompetitivní potenciál? Co je ještě grafické nastavení a co už nefér výhoda? Bude nástup podobných „post-processingů“ znamenat vetší toleranci cheatování obecně? Sám jsem na vývoj událostí zvědavý a smutně vzpomínám na doby, kdy se koukalo v CS 1.6 jako na podvod, když si člověk nastavil 16ti bitové barvy, vysoký jas monitoru a trošku líp viděl přes smoke…



Kontroverze nastává, když dojde řada na multiplayer hry. Každej z vás určitě někdy hrál něco fps. Ať už Counter Strike, CoD, BF, nebo dneska šíleně populární PUBG. Kolikrát se vám stalo, že vás sundal někdo, koho jste prostě neviděli. Neviděli proto, že grafika tý hry je plus mínus realistická. Představte si, že by ta samá hra, jenom na vašem monitoru, byla barevná jako komix. Nebo by hlavy soupeřů rovnou neonově svítily. Přijde vám to nefér? Mě teda docela jo. Developeři PUBG se mnou ale nesouhlasí. Veřejně prohlásili, že za to banovat nebudou (přestože to jasně porušuje pravidla užívání, která stanovují, že hráč nesmí používat software třetí strany, který by mu přinášel nefér výhodu).



No comments:

Post a Comment